Yinyoga hos Christina Grossi

Igår testade jag Yinyoga för första gången. Det var en underbar upplevelse! Passet var hemma hos Christina Grossi i Borås, ägaren av Helande händer. Vi var ett mindre gäng på ungefär sju stycken, åtta med Christina. Alla hade med sig egna yogamattor och några hade med sig filtar. Jag hade inte tänkt på att ta med mig en filt men vet nu vad jag borde inhandla till nästa yogapass. Det måste vara väldigt skönt att ha under meditationen och avslappningen.

Hur som helst, till recensionen. Vi fick börja med att lägga oss ner på mattan och slappna av, så som vi brukar göra även på Hathayogan (den jag oftast går på, på Friskis). Därefter på börjades en serie olika övningar som vi fick ligga i mellan 3 till 5 minuter. Medan vi låg i de olika ställningarna berättade Christina om vilka organ och vilka meridianer vi arbetade med. Det var något helt nytt och spännande för mig! Jag lyssnade och tog in, försvann in i en annan värld. Träningsvärken från skivstångspasset i måndags var som bortblåst! Efter att vi gått genom alla övningar var det dags för meditation. Christina guidade oss in i ett annat tillstånd, ja, det vill jag faktiskt kalla det. Hon talade om olika ljus, bad oss att fundera vilken färg vi kände att vi var i just då. Helst plötsligt uppenbarade sig en starkt lysande grön färg i mitt inre, helt oförklarbart. Christina förklarade att färgen vi kände var den färgen vi behövde just då. Hon talade än mer om ljus och jag kunde känna ljuset komma, jag var tvungen att öppna ögonen för att se om hon mixtrade med ljuset i rummet, men icke.

Det häftigaste med den här upplevelsen var känslan av att hamna i ett annat tillstånd. Jag kom in i meditationen helt och hållet. Det var som att vila, att sova, men ändå vara vid fullt medvetande. Det är svårt att förklara, det måste upplevas.

Det här var en meditativ och lugn sorts yoga. De olika ställningarna är relativt lätta att utföra hemma själv vilket jag kommer att göra ibland för att sträcka ut kroppen. Den meditativa delen och guidningen från Christina gjorde dock passet fulländat och jag går hellre till henne än att utföra det själv. Yinyogan får 5 av 5 uggleklor. Jag kan inte vara mer nöjd.

527428_398146776923133_1550384332_n
Kika gärna in på Christinas hemsida:
http://www.helandehander.se/omforetaget.html

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Detta inlägg publicerades i Må bra, Recension på träningsform/redskap, Sara tycker, Tips och märktes , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar