Recept: Mejerifri kokoskyckling med curry och koriander (LCHF)

Den här rätten uppfann jag idag och den var en riktig fullträff. Den kändes väldigt orientalisk och hade ordentligt med smak. Berätta vad du tyckte om du testar den. Alla mina recept är för 4 personer då jag och Robin alltid gör matlådor till dagen efter.

Ingredienser:
700 g kycklinglårfilé
1 pkt santa maria extra creamy coconutmilk
1 röd paprika
1 gul lök
1 grönsaksbuljongtärning
1 hönsbuljongtärning
Curry
Koriander
2 vitlök
Kryddan chicken and steak från santa maria
Salt
Smör eller kokosfett att steka i

Gör så här:
1. Hacka kyckling och grönsaker och stek dem sedan i smör eller kokosfett.
2. Krydda allting innan du lägger över det i en gryta och häller över kokosmjölken.
3. Lägg på ett lock och låt koka på svag värme så länge du har tid till det.
4. Servera gärna med kokt blomkål!

 

20131010-220532.jpg

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Ketos, LCHF, Må bra, Recept, Tips, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

