Bokskogens reste sitt höga färgsprakande tak över oss..

DSC_8438_Fotor
Att fotografera min sambo när jag vet att han tycker att det är jobbigt, är svårt. Det är tyvärr svårt att låta bli. Igår fick jag nypa mig i armen flera gånger för att se om han verkligen var på riktigt. Framåt eftermiddagen åkte vi till en av mina favoritskogar, det vill säga Molla bokskog,för en promenad strax innan solen skulle gå ner. Det var nypande kallt när vi vandrade in i mörkret. Bokskogen reste sitt höga färgsprakande tak över oss och vi blev med ens oerhört små. Tacksamheten sköljde över mig och vi började gå i de knastrande torkade löven.DSC_8445_Fotor
DSC_8543_Fotor
En liten människa i en stor, stor skog.
DSC_8474_Fotor
Min tanke var att vi skulle fota ute på en äng vid en stenmur där jag, Robin, Ellen och Ando fotade förra hösten, men jag kunde inte hitta platsen i tid till solens nedgång. Härligt nog hittade vi en minst lika vacker plats när solen började närma sig horisonten. Jag riggade upp med stativ och inställningar innan vi slog oss ner på muren. Många bilder tagna med fjärrutlösaren slutade i en kärleksbild. En ovanlig sådan då jag sällan väljer pussbilder numera. Kan det vara för att vi nästintill förstört den sortens bilder genom att endast ta sådana, tidigare i vårt förhållande? Jag vet inte.. Det enda jag vet är att den här bilden blev perfekt. Utan redigering.
DSC_8501_Fotor
Här gick vi tillsammans för ett år sedan. Jag med brinnande rött hår, nöjd över de vackra bilderna Ellen hade tagit på oss.DSC_8515_Fotor
Höbalar som inte blivit inplastade ser ut som små konstverk ute på ängarna.
DSC_8559_FotorDSC_8574_FotorHimlen brann när vi var på väg hem. Det var svårt att ta in, så vackert var det. Vi funderade på om det var helvetets portar som hade öppnat sig.

För er som inte varit i Molla bokskog rekommenderar jag verkligen ett besök där. Löven hade inte hunnit bli orangeröda, så än finns det tid att se Molla i all sin prakt. Vackrast är skogen på våren och hösten. Vi tar snart en tur dit igen, gärna med sällskap från Ellen och Andreas. Eller vad säger ni, kära vänner?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Foto, Friluftsliv, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bokskogens reste sitt höga färgsprakande tak över oss..

  1. Ando skriver:

    Gärna!!

Kommentera

