Muurikkapannkakor med bacon och purjolök!

IMG_6116_FotorJag tänkte lite så här.. Det är ju bättre med fler bilder från samma tillfälle än inga bilder alls! Hur tänker ni? Det här är nämligen ännu en bild från Tiveden, från den drömmiga trollskogen.

Har ni också tänkt på att hösten verkligen är här? Det finns nog inte många platser som är helt utan höstlöv just nu. Inte mig emot, jag älskar hösten! Ljuset är vackert, vindarna är friska och solen lyser skönt mot min hud.

Det här med det underbart vackra vädret som varit de senaste dagarna får mig att fundera. Hur kan jag komma ut mer ofta? Jag är ute varje dag i jobbet, men jag skulle vilja spendera mer tid för äventyr i skogen även efter jobbet. Kanske skulle jag börja fundera över ”muurikka-vänliga” middagar? Det som nämligen brukar hindra mig från att lufsa ut i skogen är att jag måste laga mat och matlådor till dagen efter. Storkok till matlådorna under helgen skulle ge mig mer tid i skogen på vardagarna.

Kanske skulle jag åtminstone kunna fråga Robin vad han tycker om det?  Jo men det gör jag nog. Då gäller det bara att komma med goda receptidéer, det kan locka vilken hungrig person som helst 😉  Till helgen har vi i vart fall bestämt att vi ska laga matpannkakor på Muurikkan för att sedan rulla ihop dem med en sås gjord på smetana, bacon, purjolök och svartpeppar. Det kan nog bli riktigt lyckat! LCHF i skogen, det går det också.

Förresten, jag är väl medveten om att jag nästan bara skrivit om friluftsliv det senaste. Men vet ni vad? Man går genom olika perioder, så är det bara.

Have a nice day!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Friluftsliv, LCHF, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

