Skogsångest eller skogslängtan..?

DSC_8053_Fotor DSC_8083_Fotor DSC_8091_Fotor
Ibland kan jag vakna med en oförklarlig ångest. En längtan till skogen och naturen som nästa gör ont i hela mig! Jag kan kalla den skogsångest.. Eller nej! Inte ett så negativt ord.. Skogslängtan! Det är mycket bättre! Den här morgonen var en sådan morgon. Jag vill ut, ut, ut men solen har inte gått upp och jag hinner inte ut innan jobbet. Det är frustrerande och jobbigt! Min kärlek till skogen och naturen är så oerhört stark. Det är nästan så man kan tro att jag är född där ute.. En sån här dag är jag tacksam över att jag jobbar just där jag jobbar och kan ta med mig barnen ut i skogen. Det ska jag försöka med i eftermiddag, eller kanske till och med under utevistelsen på förmiddagen?

Nä det kanske är dags att göra sig i ordning? Då kanske jag får ordning på den där skogslängtan också. Det kan vara bra att hålla den i styr åtminstone. Vissa har måndagsångest men jag har bara en släng av skogslängtan.

Trevlig måndag!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Friluftsliv, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

