Mitt rätta element

DSC_7734_Fotor
En vän sa att jag visst var i mitt rätta element, där uppe i Tiveden och nog tror jag att det stämmer. Jag känner mig levande i skogen, det är här jag borde vara, jämt. Jag kan uppskatta solsken som friska vindar och fallande droppar här. Det bästa är att stanna upp, mitt under en tur, och stänga ögonen. Vara alldeles tyst och lyssna på skogen, min skog, våran skog. Den vi ska spara och ta hand om så våra barn också kan få uppleva magin som finns däri.

Att se en skog som är så pass lite påverkad av människan är ganska stort, jag hade svårt att förstå hur en barrskog kunde vara så vacker som den i Tiveden. Den var så sprudlande, så rå. Jag längtar tills nästa gång vi besöker den! Men för stunden får jag nöja mig med att drömma mig tillbaka till nationalparkens prakt.

Trevlig tisdag vänner!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Friluftsliv, Miljöfrågor och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

