Balkongdrömmar

IMG_3675
En av många av förra årets stunder på balkongen.

Jag har fått ett konstigt begär och jag vet inte hur jag ska släcka det. Jag drömmer om en trädgård, min alldeles egen. Om att ta ett steg ut ur vardagsrummet för att känna gräset mellan tårna med mina bara fötter. Ut till en grönskande trädgård med blommor av alla dess slag, ett grönsaksland och en stor bok eller ek där en gunga hänger.

I och med det har jag automatiskt tänkt att det måste innebära att jag måste flytta till hus snart, men samtidigt älskar jag ju vår lägenhet! Den ligger i ett perfekt läge nära till naturen och är inredd precis som vi vill ha den. Jag har tänkt och tänkt och nu tror jag att jag eventuellt kommit på en lösning! Jag ska ”megainreda” vår balkong och göra om den till en liten djungel. Klätterväxter ska få klättra längs det fula balkongräcket och golvet ska bytas ut till ett nytt fräscht trägolv. Jag ska ta fram vår trapphylla för krukväxter och skaffa de perfekta örterna. Kanske kan det hjälpa, vad tror du?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Sara tycker, Vardag och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Balkongdrömmar

  1. ellen skriver:

    haha, ibland skrämmer det mig lite hur jävla lika vi är…. ibland tror jag att du läser mina tankar. i alla fall, jag har tänkt EXAKT samma sak! fast det vet du kanske redan, tankeläsaren 😀 hihi

Kommentera

