Vad har hänt med maten?

DSC_3832
Jag som skrev så mycket om min kost förut, det var längesedan nu. Jag tror det beror på att jag inte har varit så himla noga med att följa några speciella regler faktiskt. Mina små utmaningar med kalorirestriktioner och liknande har runnit ut i sanden pga sjukdom och så vidare och det känns nästan som att det har varit kroppens sätt att säga att jag inte ska göra sådant just nu.

I och med att jag börjat med yoga har kroppen börjat säga ifrån matmässigt. Efter ett yogapass är jag oftast inte speciellt hungrig utan kroppen vill vila i nuet och slippa matsmältningsprocessen. Det har medfört att jag inte äter riktigt lika ofta och mycket som jag gjort förut. Jag tänker liksom inte lika mycket på mat som förr, vilket är en otrolig lättnad. Yogan påverkar mycket i mitt liv på ett positivt sätt, jag är piggare, starkare och smidigare. Det finns nog inga nackdelar med den där yogan. Jag drömmer om att ta med mattan ut i gräset och praktisera med vinden mot min hud.. Nä, nu har jag kommit ifrån ämnet, förlåt.

Kosten alltså. Jag äter mejerifri LCHF som vanligt och har inte speciella regler eller åtstramningar. Jag försöker att få i mig kokosolja, minst en tesked om dagen (oftast på morgonen i kaffet), annars är det inte mycket mer tankar kring maten än så. Det känns också bäst att göra så här just nu, jag vill inte pressa kroppen. Där är man ju olika och jag vet att många pressar sina kroppar hårt nu inför sommaren.

Hur äter du? Trivs du med din kost?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Paleo och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

