Dubbelt födelsedagsfirande för bröderna

DSC_5685 DSC_5703 DSC_5707 DSC_5727 DSC_5733Igår var det kalas för Robin och Micke som båda fyllt år nyligen. Alla syskon i släkten samt deras respektive med barn samt mamma Lotta samlades hemma hos oss. Det var bara Ted som fattades (vi saknade dig Ted!). Vi käkade god mat och hängde tillsammans länge. Micke fick presenter (se en av dem på bilden längst ner) och Robin likaså. Bland annat en Muurikka (en stekpanna typ) som vi ska använda flitigt i sommar för att steka goda rätter över öppen eld. En så himla bra present!

Jag måste säga att jag tycker att det är så himla mysigt att få vara del av inte bara sin egen familj och släkt utan ännu en. Det är fint att träffas och prata om allt som har med livet att göra. Igår var det mycket prat om hus och boende då jag och Robin kikat på några hus, men även Linda och Nisse drömmer sig bort i frågan. Visst, vi vet inte när det kommer att bli av, men vi vill så gärna. Jag drömmer om ett litet torp med en stor trädgård/naturtomt där jag kan ha ett grönsaksland, en hundgård och en liten hönsgård. Men det är ju bara drömmar förstås.. Eller?

Nu är hur som helst helgen över och det är dags att förbereda sig för en ny dag. Idag ska jag jobba i skolan hela dagen och det känns riktigt roligt. Jag hoppas att du får det fint med och att du ser fram emot dagen!

Massor med kramar!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Sara tycker, Vardag, Vänner och familj och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

