Att inreda en balkong

DSC_5609I helgen var det första gången jag fick möjlighet till att äta middag ute på balkongen. Dessvärre hade jag inget bord att äta på då vårt gick sönder när jag skulle hänga upp det. Vi har fått bordet begagnat så det är nog bara att bita i det sura äpplet och köpa ett nytt. Hur som helst tycker jag att det är något extra fint med att äta sin middag utomhus. Maten smakar liksom mer, färgerna blir starkare och därmed blir även maten vackrare!

På bilden ser ni Viskans LCHF-tallrik med kyckling och bacon. Jag och Robin var lite trötta i söndags och hade ingen lust att laga mat, därav matvalet. Jag var egentligen sugen på deras hamburgare men de var tydligen slut då ett större sällskap precis beställt in de sista burgarna. Turligt nog smakar den här rätten också alldeles utmärkt!

Den här bilden får mig att tänka på ”projekt balkong” som jag har framför mig. Jag vill få upp något som täcker den gräsliga ”plåtväggen”, eller vad man ska kalla den, den som skärmar in själva balkongen. Jag har funderat på bambu, men det passar nog inte oss färgmässigt. Något mörkare! Tyg är ju inte så smidigt när det regnar och eventuellt börjar mögla.. Jag ska nog ta mig ett kik på inredningssajter! Jag delar självklart med mig sen.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Inredning och design, LCHF och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

