Svunna tider

DSC_5618
En påskbukett mormor fick av mig och Robin på långfredagsmiddagen.DSC_5621
Min morfar Arne, bortgången sen flera år tillbaka.
DSC_5624
Mormors skolklass i Koivumaa i Finland där hon är uppvuxen. Flera av barnen är familjemedlemmar till henne. Bröder, kusiner och systrar gick i samma klass då skolan var så liten.

Det är spännande att gå tillbaka i tiden och få höra om svunna tider. I måndags åkte jag hem till min mormor Friida i Sandared. Vi gick en promenad i solen för att sedan dricka lite kaffe och prata om hennes barndom. Jag insåg ganska snabbt att jag inte vet så mycket om min mammas familj. Jag har länge funderat över att intervjua mina familjemedlemmar och göra en liten bok om oss alla, men det har inte blivit av. Kanske borde jag passa på snart?

Det är svårt bara, svårt att veta vad man ska fråga för att inte missa något. Det är ju de där spännande minnena som jag vill få med. Allt som gör min mormor eller farmor till just dem de är idag. Jag skulle behöva tips på temat.

Har du intervjuat någon av dina mor- eller farföräldrar någon gång?
Hur gick du tillväga?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Vänner och familj och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

