Är påskbord ett annat ord för köttbord?

DSC_5254 DSC_5257 DSC_5261 DSC_5267 DSC_5276 DSC_5282
I år åt jag bara påskmat två gånger vilket känns alldeles lagom, med tanke på hur mycket kött det fanns på det bordet. Det är helt sjukt egentligen! Jag fattar inte hur vi inte kan ha mer av annat än kött. Vi hade brysselkål i år efter att jag tjatat lite på mamma, men annars var det nog bara såserna och knäckebrödet som inte var kött. Missförstå mig inte, jag uppskattade verkligen maten och både mamma och pappa hade gjort ett toppenjobb! Jag önskar bara att vi överlag åt mindre kött, både för hälsans och vår jords skull. Kanske skulle jag bjuda dem på vegetarisk pizza någon gång för att visa dem hur god veggiemat kan vara?

Hur som helst, vi hade en mysig eftermiddag hos mamma och pappa i fredags. Jag fick leta påskägg och hittade ett med en lapp i, där stod det att jag fått en tidning som pappa tog fram ur sina gömmor! (Den hade inte fått plats i ägget! 😉 ) Det var en fotograftidning för amatörfotografer, helt perfekt ju! Mycket bättre än godis. Sofie fick vegangodis av mig i sitt ägg och mamma och pappa fick ekologisk och kravodlad choklad. Det hela slutade alltså väldans bra, må jag säga.

Det enda som fattas nu är en påskkväll med mina vänner. Jag har inte fått göra mina påskquiz än och inte heller fått måla ägg! Jag ska se vad jag kan skrapa ihop under dagen..

Hur firade du påsk?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Miljöfrågor, Sara tycker, Vardag, Vänner och familj och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

