Inreda och måla själv

DSC_4881 DSC_4882När Robins gäster från kalaset hade gått igår satte jag igång med att röja och fixa här hemma. Jag lossade bland annat alla knoppar på byrån som står inne i gästrummet för att spraymåla dem med grundfärg och därefter mässingsspray (guldigt). Jag tror att det kommer att bli jävligt snyggt! Frågan är dock om färgen fäste så bra igår då det var lite regnigt och fuktigt ute. I värsta fall får jag spraya några lager till! Självklart ska ni få se bilder på resultatet sen.

Jag sitter här och funderar på vad mer jag kan göra om här hemma. Jag är sugen på att spraya fler grejer men också att på att måla om. Det hade vart såå kul att få måla om gästrummet och hallen! Frågan är vilka färger jag vill gå på.. Jag ska be Robin ta hem lite prover! Det är så härligt att få måla hemma, att Robin låter mig fixa och dona trots att han egentligen är riktigt noga med hur det ser ut hemma. En arbetsskada, kallar han det. Det måste liksom vara jämt målat utan ränder och droppar, vilket jag kan förstå! Jag vill ju också att det ska bli fint. Men som sagt, han ger ju mig fria händer ändå, annars lär du dig ju inte, säger han. Så sant som det är sagt, min kloka vän.

Tillbaka till ommålningen

Vad tror ni? Har ni något förslag?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Inredning och design och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

