Årets första grillkväll

DSC_4828 DSC_4841 DSC_4850 DSC_4857
Igår åkte jag och Robin lite spontant hem till mamma och pappa för att träffa dem och farmor och farfar (se bild ovan). Vi blev bjudna på middag och försökte hjälpa mamma med hennes jättepussel som låg på vardagsrumsbordet.  Den enda som fattades där var lillasyster som kommer hem över påsk nu idag.

Under kvällen pratade vi som vanligt både om stora som små problem och det fick mig att tänka på hur otroligt bra jag har det. Jag är så tacksam för att jag har min lilla familj och att alla är friska och glada! Det är viktigt att vara tacksam, tror jag. Eller åtminstone medveten om hur bra man har det, då känns nog små problem lite lättare.

Innan jag publicerar tänkte jag dela med mig av vad som ligger på tallriken:
– Pappas honungsgriljerade tjocka revben
Karrékotletter med rena kryddor enligt pappa
– Smörstekt svamp- och lökröra
Chilimajonnäs
– Ugnsstekta aubergineskivor med olivolja

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Inredning och design, Vardag, Vänner och familj och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

