Att lyxa till en vardagsmorgon

DSC_4440 DSC_4448
Det är viktigt för mig att ha det bra och känna att även veckodagarna är lite speciella, jag vill absolut inte vara en sådan person som lever för helgerna. Glädjen ska finnas i nuet, i dagen. Livet ska få kännas lite extra speciellt, på olika sätt, varje dag. Att lägga in fina stunder på mornarna är något jag tagit fasta på.

Jag övar mig på att hitta nya sätt att göra det varje dag,
det här är vad jag kommit fram till än så länge:
– Morgonpromenader: Jag promenerar ca 30 min-60 minuter varje morgon, beroendes på hur mycket tid jag har. Jag får en chans att vakna till liv och att väcka kroppen långsamt inför dagens aktiviteter.
– Långfrukost: Jag lägger mycket av min tid på långa frukostar även på vardagar för att känna lugn och vila på morgonen. Stress den här tiden på dagen är det värsta jag vet och det kan förstöra hela min dag!
– Tända ljus: Trots att ljuset börjar komma till oss finns det mörka stunder under dagen. Då passar jag på att tända ett ljus eller två för att förlänga ljusets timmar hos mig.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Tips, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

