Tapas med vänner (LCHF & Paleo)

DSC_4301 DSC_4306 DSC_4309 DSC_4313
Igår blev det inga inlägg på hela dagen, det berodde på att jag ordnade och fixade här hemma från för- till eftermiddag. Framåt fyra-snåret började det nämligen rulla in folk här hemma. Jag hade bjudit över några kompisar på middag. Vi satt i köket med all mat ganska länge för att sedan gå in till vardagsrummet för att dricka kaffe och äta chokladmousse i soffan medan vi snackade om olika läskiga saker vi varit med om i livet.  Det blev otroligt lyckat och jag är så glad över att alla kom.

Tapasbordet var Paleo- och LCHFanpassat och det enda jag och Ellen inte kunde äta var brödet jag köpt. Det mesta gick åt, vilket var riktigt kul. Ett tecken på att man har lagat god mat, tror jag!

Jag serverade följande plockmat:
– Avokadoröra med cocktailtomater och koriander
– Pastramirullar
– Skinkrullar
– Ekosalami
– Kycklingben med senapsfrö och paprika
– Bladspenat
– Gurkstavar
– Hemgjord aioli
– Getost
– Fetaost
– Auberginechips (som MÅSTE få ett eget receptinlägg här på bloggen)
– Örtkryddad korv

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Paleo, Recept, Tips, Vardag, Vänner och familj och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tapas med vänner (LCHF & Paleo)

  1. kristallint skriver:

    Fyfasen vad gott!!

  2. ellen skriver:

    allt var verkligen supergott! tack för allt!

Kommentera

