Nyttig chokladmousse för sjuklingar

DSC_4295
Är man sjuk så är man. När jag och Robin kom hem från jobbet igår kände vi oss nästan som överkörda av varsitt tåg. Vi slängde oss i soffan, men efter en stund insåg jag att vi behövde laga middag. Vi sket i det och gjorde en mättande chokladmousse istället. Det blev SÅ gott så jag bara måste dela med mig av receptet.

Ingredienser: (Till två personer)
1 pkt kokosgrädde
3-4 tsk kakao
1 tsk kokosolja
1 krm vaniljpulver
1 krm salt
1 äggula
Hallon
Kokosflingor
Mörk choklad (vi tog 90% choklad)

Gör så här:
Vispa samman kokosgrädden med kakaon, kokosoljan, vaniljpulvret, saltet och äggulan. Häll upp moussen i fina glas och garnera med hallon, kokosflingor och mörk choklad.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Paleo, Recept och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

