Så här får du till de saftigaste köttbullarna

DSC_4278 DSC_4280 DSC_4286
Det är faktiskt en konst att få till riktigt goda och saftiga köttbullar. Jag har hört många säga att det räcker att blanda köttfärs med kryddor, men det tycker inte jag. Då blir det torrt och en liksom hård konsistens och det vill vi ju inte.

Mitt recept på framgång, följande ingredienser måste vara med i smeten:
– Krämig kokosmjölk
– Ägg
– Fiberhusk

Om du använder dessa ingredienser ihop med dina favoritkryddor lovar jag att köttbullarna blir både saftiga, lite lätt krämiga och håller ihop förbaskat bra. Det är dock viktigt att blanda ihop ingredienserna och låta dem stå och dra lite innan du blandar i köttfärsen, annars blir den svår att rulla.

Lycka till!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

