Få kroppen att inse att det verkligen är vår!

DSC_4236Våren är officiellt här, enligt familjen Lindén-Forsberg. När vi hängt ut hängmattan, då är det bannemej vår. Jag låg här en timme igår: lyssnade på ljudbok och njöt av solen och värmen på balkongen. Vissa aktiviteter är viktiga för mig att få in efter vintern för att piggna till och för att jag ska börja inse att jag snart kommer att tina upp på riktigt.

Det här gör jag för att inse med hela kroppen att det äntligen är vår:
– Fixar på balkongen: Jag hänger ut hängmattan, funderar över vårt trägolv från förra året (ska vi byta ut det?), köper nya växter hit och tar ut resterande möbler.
– Putsar fönsterrutorna: Visst är det tråkigt, men inte lika trist när det skiner vackert genom rutorna och jag kan ta vackra bilder med min kamera igen.
– Ger mig ut i skogen: Instängd i lägenheten som jag varit stiger jag nu ut i solen, väldans ofta, för att få ljus på mig.
– Tar fram vårkläderna: Vårjackor, tunna halsdukar, sneakers och annat fint kommer ut ur garderoberna och in i hallen igen.

Hej våren, här är jag! ❤

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Vardag och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

