Eget hemmagym

846161 pilatesboll_85cm_small
Idag åker gästsängen ut! Eller rättare sagt, den hamnar hemma hos mamma och pappa på obestämd framtid så att vi kan göra om vårt gästrum till ett arbets-/läs-/gymrum. Nu sitter jag och funderar över hur jag ska inreda rummet och har typ tusen idéer. Kan ni inte hjälpa mig lite?

Jag tänker mig att följande ska finnas i rummet:
Spegelvägg: Alternativt en stor spegel för att kunna se att man utför alla övningar rätt.
Yogamatta: Den ska alltid vara utrullad på golvet så man kan gå dit och yoga eller styrketräna när som helst. Det skulle kunna vara en sån där pusslingsbar matta som ska skydda golvet också, det beror på hur dyrt det är.
Hantlar: Både sådana man kan bygga på med fler vikter men också vanliga fria.
– Hopprep: För att kunna värma upp och lägga in i tabataintervaller ihop med styrkeövningar.
– Kettlebells: Det svåra är ju bara att bestämma sig för EN vikt här. Jag får testa mig fram lite på gymmet, men här tänker jag att det är bättre att ta en lite lättare variant som går att användas till mycket.
– Gummiband med motstånd: Det här är ju ett grymt redskap som går att användas till så mycket. Jag ser fram emot att använda det till många rumpövningar.
– Pilatesboll: Till alla härliga magövningar. Jag älskar pilatesbollen då den hjälper mig med min styrka men också min balans!

Och så drömgrejerna..
– Ställningsbar bänk med tillhörande skivstång: För att kunna göra axelövningar, bröstövningar, ryggövningar, armövningar m.m. m.m…
– Crosstrainer: Av bra kvalitét!

Vad mer kan man/bör man ha i sitt hemmagym?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Inspiration - Fitspo, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

