Är du redo för våren?

IMG_2838
Min förra vårjacka som kom på villovägar. Den var så fin! Den snygga tygkassen är också borta förresten. Säkert någon arg sockertorsk som har stulit den!

Jag insåg just att jag inte kollat genom min garderob efter viktiga våriga grejer. Det finns mycket som borde eller till och med måste finnas där som jag inte ens tänkt på. Min eländiga vinterjacka måste ju till exempel bytas ut mot något tunnare som är lite lättare att röra sig i, ÄNTLIGEN!

Här kommer en liten lista på sådant som kan vara bra att kontrollera att du har i din garderob innan våren slår rot:
– Vårjacka: Vår utan vårjacka går ju bara inte. Gärna två stycken så du kan variera dig lite både stilmässigt och färgmässigt. Jag hade visst en jeansjacka i garderoben samt en vindjacka, men en snygg kappa fattas. Det måste jag införskaffa!
– Solglasögon: Dem kanske du inte har i garderoben, men ändå. När solen kommer är det viktigt att skydda ögonen, speciellt när vårsolen kommer med sina starka strålar. Dessutom är det snyggt med solbrillor. Jag har just köpt mitt exemplar! Ett par pilotbrillor i brunt och guld såklart. Det är ju min grej, jag har svårt att bryta den trenden.
– Boots eller kängor: Ett par tunna vardagsskor är bra att ha och snyggast är ju ett par bruna kängor, tycker jag. Du kan ju självfallet skaffa ett par sneakers också men viktigast är att dem är sköna att gå i och att du använder dem ofta. En snygg, vårig vardagssko helt enkelt.
– Vantar och halsduk: NÄMEN! Vad säger hon? Vantar och halsduk när våren kommer? Jo men alltså, visst att våren är varm och härlig men i början är den ganska kall också. Skaffa ett par tunna vantar och en sjal/halsduk i våriga färger och material så du inte blir sjuk det första du gör när våren kommer.

Lycka till med din vårgarderob!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Sara tycker, Skönhet, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

