Utvärdering #sarasutmaningar och nästa veckas utmaningar

Jag körde ju igång med något jag kallade #sarasutmaningar för ett tag sedan vilket innebär att jag kommer att slänga ut tre utmaningar, varje vecka. Ni får gärna anta dem, gärna tagga en bild på instagram med #sarasutmaningar och gärna skriva om hur just ni antar utmaningen här i kommentarsfältet. Det kommer att vara avslappnat och frivilligt. Jag kommer att göra en uppföljning där jag skriver hur jag gjorde för att anta någon av utmaningarna och endast lägga upp er text och bild om det finns någon. Här kommer förra veckans uppföljning och nästa veckas utmaningar:

Förra veckans utmaningar var följande:
– Träning: Fråga en vän om denne vill hänga med på en fysisk aktivitet, till exempel en promenad. Passa på att snacka under tiden, då går tiden så fort att ni helt plötsligt varit borta en timme.
Jag gjorde så här: Som ni säkert sätt var jag på utflykt till Pickesjön med Robin, Ellen och Ando i helgen. Vi promenerade, fotade, snackade och eldade. Vi drack kaffe, käkade kokostoppar och hade det himla bra.
– Mat: Laga något enkelt men gott och bjud en vän på måltiden. Det är alltid roligare att laga till någon annan och att äta tillsammans.
Jag gjorde så här: I lördags var Ellen, Ando och Jocke över hos mig och Robin. Vi bjöd inte på mat men ett ihopplock av goda desserter som verkade uppskattas av alla.
– Mentalt:
 Ge dig själv lite kärlek den här veckan. Berätta för dig själv, minst en gång, varför du är så himla duktig på någonting. Vad är du bra på den här veckan? Alla har vi någonting att rosa oss för.
Jag gjorde så här: Under kvinnodagen spenderade jag speciellt mycket tid till att rosa mig själv och jag började veckan stärkt av hur mycket jag kan. Det var riktigt bra balsam för själen!
DSC_3710
Fikastunden vid Pickesjön med mina fina vänner.

Nästa veckas utmaningar:
– Träning: 
Ta ett beslut gällandes din träning! Det kan vara vad som helst, att testa ett nytt gym, att byta gym, att testa en ny övning, att lägga upp ett träningsschema. Genomför något kopplat till ditt beslut.
– Mat: Käka en vegetariskt rätt den här veckan. Testa gärna på något med nötter eller med svamp, det är bra substitut för kött enligt mig.
– Mentalt: Hälsa på solen! Den ska ju komma hit flera ggr i veckan och den förtjänar lite fina ord. Som jag säger till barnen på förskolan så måste vi ju få den att vilja stanna hos oss 🙂
DSC_3784
Förra veckans utmaning blev att baka till mina vänner i lördags.

Ps. Fundera gärna lite över om du genomför någon av förra veckans utmaningar utan att egentligen tänka på det. Om så är fallet, ge dig själv en klapp på axeln för att du är så himla grym! Ds.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i #sarasutmaningar, Bilder på mig, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

