Ljudbok via Storytel

IMG_3459
Att läsa och mysa ihop med en vän är väl det ultimata sättet att vara i texters sällskap.

Igår skaffade jag en ny app på mobilen; Storytel. Min syster har pratat mycket om den och igår var det dags för mig att testa. Det är en ljudboksapp man kan prova på gratis i 14 dagar. Det finns en stor uppsjö med böcker att välja mellan och igår började jag läsa den sagan jag förtrollades av som tonåring, nämligen Margit Sandemos ”Sagan om Isfolket”. Jag lyssnade i ungefär två timmar totalt och jag måste säga att det var väldigt mysigt. Kvinnan som lästes röst var himla fin och passade berättelsen perfekt.

Jag är sugen på att testa någon träningsbok och ska se efter om det finns någon i arkivet. Jag gillar att läsa och försöker ta mig ur teknikens hårda grepp om mig. Det här är väl inte rätt sätt då, kanske någon av er tänker? Men att lyssna på en lugn röst som läser känns inte som något avancerat tekniskt. Jag låtsas som att det inte är det i alla fall. På torsdag ska jag till biblioteket med Jocke och låna böcker dessutom, då kommer jag ha ett gäng även i fysisk form. Bibliotekarien (Jocke) ska nog kunna hjälpa mig att äntligen hitta något jag fångas av igen!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Sara tycker och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

