Recept: Köttfärssås med blomkålsris (LCHF, Paleo)

Det har varit mycket tankar om kvinnodagen, feminism och liknande det senaste här på bloggen. Jag vet att de flesta av er inte är inne och läser just av de anledningarna här. De flesta läser inläggen om kost och hälsa. Mina recept och tankar om LCHF får bäst statistik kan jag snabbt se när jag är inne och kollar. Därför ska jag självklart bjussa på ett recept idag. Det här är en av mina favoriter som går snabbt att göra och som smakar förbaskat gott.

Ingredienser
500 g köttfärs
3 tomater
2 gula lökar
3 dl kokosmjölk
3 vitlöksklyftor
Soja
Basilika
Worchestershiresås
Salt
Smör och olivolja

1-2 blomkålshuvuden

Gör så här:
Koka upp vatten i en kastrull för blomkålen. Skölj och riv blomkål, låt koka i tio sekunder och häll sedan av vattnet. Hacka tomater och lägg dem i en kastrull tillsammans med valfri mängd olivolja, sätt plattan på medelvärme. Blanda ner kryddorna och kokosmjölken i kastrullen. Hacka lök. Stek köttfärs och lök i rikligt med smör medan såsen puttrar. När köttfärsen och löken är genomstekt, häll då över såsen och låt puttra en stund. Ett tips för att få rätten lite extra god är ju självklart att inte snåla med smöret eller olivoljan.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Paleo, Recept och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

