Är jag fin, är jag snygg, är jag söt? Är jag bra nog för dig?

Är jag fin? Är jag snygg? Är jag söt? Är jag bra nog för dig?
Jag undrar hur många gånger jag tänkt dessa tankar under min livstid. Hur ofta jag oroat mig för att inte passa in eller för att inte vara god nog för andra. Speciellt för män. Jag har så länge letat kärlek och bara fått ytliga komplimanger som svar. Det är så svårt att komma undan, att tänka att det inte är viktigt att vara fin, snygg, söt och bra nog. Varenda gång jag ska gå ut på krogen tänker jag samma tankar, per automatik. Vilket plagg ska jag ha för att framhäva mina former bäst? Vilket plagg framhäver mina gröna ögon? Vilket plagg är finast, snyggast, sötast och bra nog? Jag får påminna mig själv gång på gång att jag ändå inte vill ta kontakt med en människa som endast vill prata med mig på grund av hur jag ser ut, oavsett hur fin, snygg och söt jag är. För jag ÄR fan BRA NOG och mer därtill!

De intressanta samtalsämnena kommer ur de kontakter jag har som inte ser mig som något annat än en människa. De som ser mig som Sara och som inte lägger någon vikt vid mitt utseende. Detta gäller oftast de jag älskar, mina underbara vänner och min familj. Jag vill bli sedd som en tjej med stark vilja, skinn på näsan och som bryr sig om andra och vill att livet ska vara roligt. Det är ju just de egenskaperna som är de viktiga, inte hur fin, snygg och söt jag är.

Vill du ge mig en komplimang, ge mig en komplimang om hur jag är och inte hur jag ser ut. Kvinnor är inte deras utseende, kvinnor är människor och vi är våra personligheter, inget annat.

Idag gick jag till mitt jobb med dessa tankar i bakhuvudet. Jag vill inte att våra barn ska gå genom sin uppväxt på samma sätt, de ska inte få plåga sig själva på det viset. De ska få veta hur smarta, roliga och härliga de är! Varenda liten kotte! ❤

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Sara tycker, Skönhet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

