Internationella kvinnodagen pt 1


Jag ville uppmärksamma allt grymt med Pippi Långstrump, jag färgade håret orange.

Idag är det den internationella kvinnodagen och jag tänker uppmärksamma den på några olika sätt. Först och främst tänker jag ge mig själv en extra klapp på axeln och erkänna vad jag tycker att jag tillför min omgivning som är lite extra bra:

– Jag är en positiv tjej som sprider glädje runt mig.
– Jag är en god lyssnare och vill gärna hjälpa andra.
– Jag släpper in vänner och bekanta med öppna armar i mitt hem, alla är välkomna hit  när de vill om de behöver.
– Jag delar med mig av rörelseinspiration och vill sprida rörelseglädje bland vänner och bekanta.

Jag fick just höra av min sambo att texten jag just skrev skulle kunna tänkas låta lite självgod. Förr hade jag hållit med honom, insett det och raderat allt på direkten. Nu står jag rak i ryggen och låter texten stå kvar precis där den är. I landet lagom är det svårt att vara annat än lagom. Jag är inte självgod, jag vet att jag felar på flera av ovanstående punkter ibland, men jag måste också få erkänna mig nöjd och stolt för sådant jag är duktig på. Annars raserar ju hela jag! Så tror jag i alla fall.

Så dela nu med dig, kära kvinna, vad är du bra på?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Sara tycker och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

