Utflykt till Pickesjön

DSC_3610
Glada i hågen tog vi bilen till Trandared för att plocka upp Ellen och Ando.
DSC_3628
Vi åkte upp till Pickesjön för att ta en promenad runt sjön. Både jag och Ellen stannade ofta för att fota både det ena och det andra.
DSC_3650
Vårt fina promenadsällskap: Ando och Ellen (<– klicka för hennes blogg, det lär komma upp bilder där också.)
DSC_3662
Den mulna himlen skapade en smått spöklik miljö i skogen.
DSC_3677
Jag undrar om det regnar in hos den lilla fågel som väljer det boet som sitt hem..
DSC_3689När vi promenerat färdigt tände vi en eld med hjälp av vårt tändstål som Ellen hanterade med en förbaskad skicklighet!
DSC_3691
Lite kaffe var självklart i den isande kalla vinden som ven över sjön.
DSC_3694
De obekväma och annorlunda samtalen började florera så snart vi tittat in i elden –  aningen för länge kanske?
DSC_3704
DSC_3719
Robin och Ando berättade historier om människor som skadat och gjort illa sig riktigt ordentligt. Både jag och Ellen blev illa till mods.
DSC_3723
Men jag kunde trots det inte låta bli att bli fascinerad på det mest obehagligaste av sätt.
DSC_3725
När elden släckts noga var vi frusna och nöjda. Det tråkiga vädret kunde inte stoppa oss från att ha en trevlig eftermiddag utomhus.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Foto, Friluftsliv, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

