Min ekologiska naturliga vardagsmake-up

DSC_3423
Jag äter nästan alltid ekologiska råvaror,  men det stannar inte där utan jag sminkar  mig också med ekologisk make-up, tar bort smink samt smörjer in huden med naturliga produkter. Jag tänkte lite kort gå genom vilka produkter jag använder mig för att se frisk och fräsch ut en vanlig dag på jobbet.

Morgonen börjar med att jag skvätter lite kallt vatten i ansiktet för att vakna till. Därefter applicerar jag ett tunt lager kokosolja i ansiktet med rena fingrar. Kokosoljan har jag lagt i en liten burk som lätt kan tas med när jag reser. Jag sminkar ögonbrynen med en ögonbrynspenna från märket UNE och ögonfransarna med en mascara från samma märke. Ögonbrynspennan heter Eye brown pencil och jag använder mig av färgen B02. Mascaran heter Green pride volume och är svart. Jag brukar också applicera lite rouge som även den kommer från märket UNE. Den heter Breezy cheeks blush och är i färgen B12. Till sist smörjer jag in läpparna med ett transparent läppbalsam från Naked lips med smaken Superfruits och efter det är jag färdig för en dag på jobbet!

DSC_3428
Fröken är färdig för jobbet.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Naturlig hud- och kroppsvård, Skönhet, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

