En onsdag i vårens tecken!

Det har varit en helt fantastisk dag ute i solen! Vi har busat och lekt mest hela dagen och jag känner att det nästan bränner lite lätt i ansiktet nu när jag kommit in. Jag tog med mig kameran till jobbet för att bidra med fina bilder till vår dokumentation. Bilderna på barnen kommer inte hamna någon annanstans än hos föräldrarna och på förskolan, men jag kan minsann bjussa på några fina vårbilder jag tog i solen.

DSC_3237
Dagen började med att vi åt frukt i vårt alldeles eget vindskydd på gården.
DSC_3294
Jag hittade ett träd med ett ytligt rotsystem, visst ser det häftigt ut när rötterna slingrar sig på berghällen?
DSC_3303
VÅRTECKEN! – ropade barnen. Ja, minsann! Åh så härligt!
DSC_3390
En liten solig snäcka. Snälla, kom ut! bad barnen. Den lilla snigeln ville inte visa sig.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Förskollärarutbildning och profession, Foto, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

