Vänd på skitdagen!

IMG_2681
Vissa dagar är riktigt tuffa till starten och det gäller att hantera dem rätt för att vända på steken. När jag vaknade imorse var jag sjukt trött, antagligen för att jag tvingades att vakna mitt i en dröm där jag nästan fick tvinga ett gäng barn att gå ner från en stor kulle med sopor. De skrek att de inte ville gå ner så jag fick ta fyra treåringar i handen och dra ner dem från den äckliga, stinkande högen som de hade försökt börja äta från. Jag hade lust att ropa: ”MAN FÅR INTE GÖRA SÅ! Man kan bli sjuk av att äta sopor!”, men jag var så förbaskat pedagogisk och lugn. Inte lika lugn och fridfull när jag vaknade dock..

Vad gör man när man vaknar på fel sida då? Surar och somnar om en stund till? Eventuellt, om man tror att det hjälper. I mitt fall trodde jag inte det. Jag bestämde mig för att gå upp. Jag snubblade ut i köket, satte på kaffet och drog igång datorn. Jag bestämde mig för att jag måste göra någon fysisk aktivitet på morgonen. Annars kommer jag att vara grinig resten av dagen.

Sagt och gjort, ett yogapass senare och jag är lugn som en filbunke. Tack yogan och namaste, mina vänner! ❤

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Må bra, Sara tycker och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

