LCHF-Cappuccino med mandelmjölk

DSC_3186
DSC_3184
DSC_3191
Igårkväll kom Ellen förbi och spelade lite spel, pusslade och snackade skit med mig och Robin. Vi passade på att testa hur det blev att göra en cappuccino av mandelmjölk med min fina nespressomaskin. Det blev faktiskt väldigt gott! Nästa gång ska jag nog ha liite mindre mjölk dock. Den här passar bra när man inte klarar av starkt kaffe, exempelvis om man har lite huvudvärk eller ska lägga sig relativt snart.

Jag ska testa att göra med kokosmjölk lite senare idag. Ellen tror att den kanske skär sig då, men vi får se. Jag måste ju testa!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Paleo och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

