Ibland blir det knäppa det extrema..

DSC_3102
Jag är ju knäpp, men det finns bättre och sämre sätt att bli knäpp och extrem på.

Jag har märkt att flera blivit oroliga för mig när jag hållt på med den här deffen. De har blivit oroliga när jag blev illamående, trött och konstig. Jag förstår det! För att bara äta fett och att äta så lite mat är verkligen att gå till det extrema. Jag hade tänkt att göra så i max en vecka, därefter gå tillbaka till att äta mycket grönsaker och även kött och fisk. Det blev inte som jag hade tänkt mig. När jag kom hem till Maddes syster igår, där vi skulle fira Madde, så satt jag där utan vin. Jag satt där och tjurade för att jag var trött och illamående på Maddes 25-årsfest som jag bara kommer att uppleva en gång i livet, för tusan! Där och då, efter en stunds funderande så tänkte jag.. Det får inte vara såhär! Jag vill ju faktiskt dricka vin! Så sagt och gjort åkte jag hem och hämtade vinet och fortsatte festen med tjejerna fram till tolvslaget. Jag hade SÅÅ kul dessutom. Jag ångrar inte en minut.

Jag vill att ni ska förstå, jag är nöjd med min kropp där jag är idag. Jag är väldigt stolt och glad över att jag har en frisk, pigg kropp som orkar med mycket. Det är bara det att ibland kommer min envishet fram.. Jag tänker att jag kan lite bättre, bara lite till! Jag kan bli lite starkare eller lite mer slimmad! Därefter börjar jag testa nått och så är jag så förbaskat stolt att jag har svårt att sluta. Jag tänker; nu har folk sett mig börja, då kan jag ju inte bara ge upp. Fast att sluta kanske är det absolut bästa för mig.

Men nu har jag insett, det är fan coolare att våga sluta och våga säga att ”det här går faktiskt inte”, än att kämpa på och inte alls må bra. Så jag välkomnade vinet igår och idag ska jag äta mig en stor god frukost och njuta av livet.

Have a great day babes!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Må bra, Sara tycker, Skönhet, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

