Visste du att jag..

är väldigt förtjust i konst?

Jag vet inte hur många av er som vet om det, det gäller framförallt glas- och keramikkonst. Annorlunda material och sådana konstverk där konstnärer vågar lite, blandar materialen. Jag tror jag har fått upp intresset med hjälp av både mina föräldrar men också framförallt från mina farföräldrar. De har en otrolig smak och jag älskar att gå runt hemma hos dem och undersöka alla vackra ting. Det är nästan magiskt att smyga runt där hemma och leta efter skatter.  Igår hittade jag en vas jag blev helt förtrollad av, jag såg den direkt när jag kom in i vardagsrummet. Jag hann knappt krama om farmor och farfar innan jag var tvungen att undersöka den. Den kommer ifrån svenskt tenn och är min första önskning för min 25-års dag.

DSC_2990
Den vackra vasen kommer självfallet från Svenskt tenn (jag gissade faktiskt på det och fick rätt). Den heter Flask och är en klassiker i deras sortiment. Farmor fick den i alla hjärtans dag present från farfar. Det är vackert med glas och mässing i samma konstverk.
DSC_2992
Mässingsljusstakar, dessvärre vet jag inte vart dessa är ifrån.
DSC_2993
En liten glasfågel vakar över Trandared.DSC_3005
Den svarta keramikfågeln med ljusblå toner står ute på balkongen och kikar.

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Foto, Inredning och design, Skönhet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

