När kan man göra såhär igen?

IMG_4925Utanför yrar snön omkring men februari börjar närma sig sitt slut.. Vintern har sin charm med allt snögubbsbygge, pulkabackesåkning och känslan av att komma in efter en bitande kall dag för lite mys med varmt att dricka och raggsockar. Nu är vi nog många som längtar efter vårens charm med dess kvittrande fåglar, gröna små knoppar och ljusa dagar!

Jag satt och kikade genom gamla bilder från mitt jobb och hittade en på en fin kollega, Sanna. Bilden är tagen från en förmiddag vid Dalsjön med barnen, strax innan sommarlov. Barnen gick barbenta, var lätt solbrända och skrattade hela vägen dit. Vi kastade sten, pinnar och allt annat vi kunde hitta i skogen i sjön för att se vad som kunde flyta. Just på bilden sjösätter Sanna en båt hon hoppades på skulle flyta. Hon och flera andra fick rätt, visst flöt den, om än lite vingligt.

Fler sådana dagar vill jag ha. Men en solig dag räcker, då vi kan ligga i pulkorna och sola oss på jobbet. Det önskar sig både jag och barnen på mitt jobb. Tack!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Förskollärarutbildning och profession, Friluftsliv, Må bra och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

