Ketos-kick

Här sitter jag med en ketobomb i famnen. Jädrans vad mycket kalorier det måste vara i den! Turligt nog räknar jag inte kalorier.. Jag vill inte ens veta hur mycket. Lite kaloriskadad är jag ju ändå, vare sig jag vill eller inte. Nu får vi se hur lång tid det dröjer tills jag blir hungrig igen. Varför trycker jag i mig en kaloribomb då, undrar kanske ni. Jo det ska jag ta och berätta för er. Jag tänkte hamna i ketos och slimma till kroppen litegrann innan sommaren. Jag vill att mina muskler ska bli lite tydligare!

För att hamna i ketos så fort som möjligt krävs en kickstart. För att kickstarta behövs två saker. Högintensiv träning och fet mat, gärna med så lite kolhydrater som möjligt. Jag körde 30 min högintensiv styrketräning med upphopp och burpees innan jag började käka. Uppdatering med keto-koll kommer! Håll ut!

Jag har mitt egna sätt att märka av att jag är i ketos. Hur gör du?

IMG_0207 IMG_0208
Klättring kan säkerligen få en att komma in i ketos lite snabbare. Jag längtar till vi ger oss ut i skogen för att klättra i berg. Här ser ni mig klättra på Robins jobb (bilden är tagen förra vintern)

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Inspiration - Fitspo, Ketos, LCHF, Må bra, Tips, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

