Det perfekta förhållandet?

DSC_2204
Han blev trött på mig när jag inte kunde sluta fotografera honom. Jag tycker att jag trots det lyckades få till en bra bild som symboliserar hur vi är med varandra.

Jag fick häromdagen frågan ”Bråkar ni aldrig, du och Robin?” och det fick mig att fundera lite över förhållanden. Jag och snyggingen på bilden har hållt ihop i 3 ,5 år nu och vi trivs lika bra, om inte bättre, som de första månaderna i förhållandet. Hur har vi lyckats? Jag ska försöka förklara genom några punkter..

– Tillit: Alla förhållanden har sina upp- och nergångar, men så länge man litar på varandra, går allt så mycket enklare. Om du vet att du älskar din partner och hen älskar dig finns det ingen anledning att inte lita på varandra.

– Egen tid: Den andre måste få ha sina egna intressen och tid för sig själv. Ni kan inte hänga jämt, även om ni tycker om det. Om ni umgås jämt och ständigt kan gnistan försvinna. Hitta de intressen som definerar dig, dela några med din partner och ha några för dig själv.

– Kärlek: Såklart! Vad vore ett förhållande utan kärlek? Den här punkten är så förbaskat viktig och jag tror många håller med mig när jag säger att jag och Robin är väldigt kärleksfulla. Vi säger fina saker till varann och kramas så att andra nästan blir generade. Vi är dock noga med att inte göra andra obekväma eller känna sig utanför när de är med oss, så det får ju absolut inte gå till överdrift. Jag tycker att det är alldeles för få som visar kärlek i vardagen, som om att kärlek är något som bara får visas för ens partner bakom stängda dörrar. Det är den långa blicken eller den varma handen i ens egen som gör förhållandet långt och tåligt, tror jag.

– Nära till skratt: Alltså fånigare par får man ju leta efter, vi är så HIMLA fåniga. Vi retas, skämtar och skrattar. Jag ÄLSKAR att skratta ihop med Robin, han är så förbaskat rolig alltså. Speciellt när han härmar dialekter och låtsas att han är någon annan. Han får till det så bra! Alla förhållanden har jobbiga dagar, men om man kan skratta åt det jobbiga ibland blir det så mycket enklare.

– Att prata: Vi pratar med varandra, om allt. Även om det är jobbigt, pinsamt, tröttsamt, ledsamt eller härligt och roligt. Allt måste få komma ut om man lever så tätt inpå varandra som vi gör.
GOPR0729

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Foto, Friluftsliv, Må bra, Sara tycker, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det perfekta förhållandet?

  1. ellen skriver:

    håller med dig på ALLA punkter! ❤

Kommentera

