Sagan om pojkarna från Gånghester.

Gånghester är som en saga för mig. Jag har fått höra åtskilliga berättelser om små barn som sprang omkring barfota i gräset om somrarna med en boll mellan sig, pojkar som sprang upp och ner för kullarna trots att solen gått ner. Sagor om de pojkar som gjorde bus på skolgården och spionerade bakom buskarna på spännande människor som gick förbi. Pojkarna som uppträdde med drömmande ögon som pojkbandsgruppen alla älskade, de pojkarna som idag är mina vänner. Några bor kvar, några har flyttat. Jag tänker att deras rötter rotar sig djupt ner i marken. Jag ser det på dem, när jag säger namnet på platsen de växte upp händer det något med dem. De är stolta och även dem berättar gärna berättelserna från en svunnen tid. Berättelserna och sagorna om pojkarna från Gånghester.

DSC_2703

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i En saga, Foto, Skönhet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

