Hämtmat för LCHF:aren/paleotikern (som inte är kebab)

DSC_2488 DSC_2491 DSC_2492
Det finns faktiskt alternativ för oss också. Alternativ som inte innebär kebabsallad eller annan sallad. För mig och Robin innebar alternativet två wraps, vardera helt och hållet LCHF. Wraps gjorda på ägg, fiberhusk, någon slags grädde (tror jag) och salt. Min bestod av lax, ägg, blandsallad, majonnäs och en massa annat gott grönt. Zucchinistrimlor bland annat! Robins bestod av samma sak fast brieost och salami istället för lax och ägg.

Den här underbara måltiden köpte vi på Sturessons skafferi ihop med en ny burk kokosolja. Det finns så förbaskat mycket gott där för alla smaker. Ikväll bjöd Anna på smakbitar av chokladpraliner och stod och bakade semlor för att se om hon senare skulle sälja det i butiken. Jag rekommenderar alla LCHF:are, paleotiker, vegetarianer och annat folk med siktet inställt på nyttig, närproducerad, ekologisk och hälsosam mat!

Jag passade på att köpa hämtmat eftersom jag är ledig imorgon. Då vill jag vila lite från matlagning. Vad äter du för gott ikväll? Blir det hemlagat?

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Paleo, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

