Norges paradis

En djupblå tunn klänning, några armband av träpärlor, lätt solbränd hy, ett brunt läderskärp, persikofärgade naglar, solblekt hår och bara fötter mot stenhällen.

Solens ljus singlar fram mellan de höga bergen och värmer mig medan vinden kastar ljumma vindpustar på min varma kropp. Jag sitter med en kopp kaffe och ser mig omkring, njuter i lugnet. Det enda som hörs är vågornas skvalp, forsens brus och fåglarnas kvitter. Jag har nog aldrig njutit av en semester så här förut. Hardangerfjorden ligger alldeles intill mig och nästan bländar mig med sitt turkosa vatten. Här har vi nu varit i två dagar och vilat upp oss. Platsens skönhet slår mig gång på gång. Här skulle man bo, sa Robin till mig häromdagen. Ja, tänk om man kunde bo här, det skulle ju vara helt fantastiskt! Igår var vi på utflykt uppe i bergen nära Eidfjord där vi bor. Vi balanserade med bilen på smala, slingriga vägar och fick se djupa dalar och forsande vattenfall. Vi hade tänkt att ge oss iväg på en raftingtur ner för forsarna häromkring men det blev inte av då vädret inte riktigt var med oss. Vi har lagat mat på triangiakök, läst och vilat oss. Maten smakar fantastiskt ute i naturen! Kycklingcurry-gryta på triangiakök är en dröm.

Härnäst ska vi bege oss vidare utmed Hardanger vidda, på vilken vi körde för att ta oss hit vi är nu. Vi kommer att försöka ta oss till Oslo för att sedan röra oss ner utmed Sveriges västkust. Jag skulle kunna vara på utflykt hela min semester om jag skulle få bestämma. Åka runt i Norge och Sverige och bara njuta av den vackra naturen. Tyvärr blir det nog inte så men jag vet att jag sannerligen kommer att njuta av den här semestern länge.

20140709-093939-34779802.jpg

20140709-093940-34780166.jpg

20140709-093939-34779957.jpg

20140709-093939-34779632.jpg

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

