Glädje sprider glädje

Bara några inlägg tillbaka skrev jag om ”att dela med sig av sig själv”. Där skrev jag att jag ville ändra min ”fokus-min”, dvs den min jag gör när jag sitter och funderar på något och fokuserar mina tankar inåt och att den minen ibland kunde ses som negativ av folk omkring mig.

I helgen hände något härligt. Min lillasyster hade födelsedagsfest, tjugo år redan, den gamle räven. I och med det hade hon några vänner över som även jag känt sedan ganska länge och vi satt och pratade i soffan. Jag frågade min syster om vad hon tyckte bäst om med mig och då sade hon att hon nog tyckte bäst om min förmåga till positiv peppning när hon inte mår bra. Jag frågade därefter Madde, Sofies äldsta kompis, om vad hon tänkte om mig de första gångerna vi träffades. Då sa hon att hon tyckte att jag var en väldigt glad person.

FÖRSTÅR NI VILKEN LYCKA? För glädje sprider sig fanimej. Det ÄR viktigt för mig att sprida glädje och göra andra glada. Om andra har den uppfattningen om mig kanske jag lyckas smitta av mig. Det där med att ändra min ”fokus-min” kanske inte är så viktigt, för den kanske inte är så negativ trots allt? Jag kanske ser rätt jäkla glad och knäpp ut, som jag alltid hoppas. 

Det här ska få smitta av sig på den här dagen. Idag ska jag busa extra mycket med barnen på förskolan, skratta och leka. För det är sådan jag är och det är så jag vill att världen runt omkring mig ska vara, även regniga tisdagsmornar som den här.

Bild

People that makes me happy.
All kärlek till er ❤

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

