Att dela med sig av sig själv

Tänker ni ibland på vad ni sänder ut för signaler till andra människor i och med beter er och ser ut? Det har jag gjort ganska mycket den senaste tiden. Jag har funderat på hur det kom sig att flera personer under min gymnasietid sa till mig att jag ofta såg sur ut, speciellt när de mötte mig på bussen. Jag har kommit fram till att det inte alls hade med surhet att göra, utan att jag snarare fokuserade på mina tankar och musiken jag lyssnade på under de stunderna. Jag använde tiden på bussen på morgonen som tid för att vakna till och fundera genom dagen. Det kändes dock inte speciellt kul att höra att människor fick en negativ signal från mig, där jag satt och funderade. Det där var ju bara min ”fokus-min”.

Jag vill ändra lite på min ”fokus-min”, hur jag är och hur jag bemöter andra ibland. Jag vill att folk ska bli glada när de ser mig, inte ledsna för att de tror att jag är sur eller för att mitt ansiktsuttryck drar ner deras sinnesstämning. Förstå mig rätt nu, jag gör inte det här för att jag vill att folk ska tycka om mig mer utan jag gör snarare förändringen för att jag vill sprida mer glädje och kärlek i vardagen. Jag har de senaste dagarna försökt att göra något litet varje dag, för att få in det som en naturlig rutin i vardagen. Idag hälsade jag glatt på receptionisten på Friskis och önskade henne en fin dag, jag log mot instruktören på spinningpasset och berättade att jag var tacksam över ett riktigt roligt pass och jag tog mig tid att prata en extra stund med personen som hjälpte mig betala medlemsavgift på Friskis för nästa år. Jag fick en mycket fin reaktion från alla de tre och det kändes riktigt bra i kroppen.

Så mitt tips till dig är inte att förändra den du är utan snarare att bara ta dig lite tid för folk och dela med dig lite mer av dig själv ibland. Dela ut fler leenden och glada hälsningar, både du och personer i din omgivning kommer att bli så mycket gladare och må så mycket bättre av det.

549568_10151676083833935_360376061_n
Låt oss skratta och le lite oftare, det är ju så himla härligt!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Må bra, Sara tycker och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

