Recept: Te mot halsont (LCHF)

I och med att kylan har kommit så har många också börjat få ont i halsen och bli lite förkylda. Själv skippar jag gärna halstabletter, även om det så skulle finnas sådana som är sockerfria eller med sötningsmedel. Jag känner helt enkelt att det inte är något för mig, jag kör hellre på något som är naturligt. Därför ska ni få mitt väldans enkla knep som hjälper mig att mota bort förkylningen.

Du behöver följande..
– Färsk ingefära
– En ekologisk citron
– En tesil
– En vattenkokare
– En liten kastrull
– En stor kastrull
– En handduk

Först drar jag på mig ordentligt med varma kläder, därefter sätter jag på en full tekanna med vatten. Två tredjedelar av vattnet häller jag över i en stor gryta, resterande i en liten. Jag river en liten bit ingefära och lägger ner det i en tesil i den lilla grytan. Jag sätter på värmen och låter ingefäran koka upp ihop med vattnet. Därefter får det stå och dra ihop med flera droppar färskpressad citron. Medan drycken drar ställer jag den stora grytan på köksbordet och hämtar  en handduk. Jag lutar mig över kastrullen med handduken över huvudet ett tag, tills jag känner mig varm och avslappnad. Därefter häller jag upp mitt te i en fin kopp, tänder några ljus på vardagsrumsbordet och kryper upp i soffan för att bara njuta.

IMG_3565Hoppas du blir frisk snart!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Paleo, Recept, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

