Att resa med LCHF som kosthållning – Lanzarote Marconfort Atlantic gardens.

De senaste kvällarna innan jag släckt min lampa för att sova har jag surfat runt lite på nätet. Jag har letat efter information om vad folk har för åsikter om LCHF-utbudet i olika länder och på All inclusive hotell. Jag har letat efter information om vad för slags matvarubutiker det finns och vilka livsmedel jag kan få tag i där. Tråkigt nog har jag inte hittat alls mycket, därför tycker jag att det är god tid att någon skriver lite mer om det.

På fredag åker jag och Robin till Lanzarote för solsemester och utflykter i en vecka. Det ska bli såå härligt! Vi ska bo på ett vuxen/parhotell som heter Marconfort Atlantic Gardens i en liten mysig bungalow. I priset ingår All inclusive som en ny del i deras utbud och vi ska testa det. Det ska bli spännande att se hur pass avancerat det blir att LCHF-anpassa kosten! Förhoppningsvis kan jag uppdatera bloggen lite medan jag är där, annars kommer ett gäng uppdateringar när jag är tillbaka. Kommentera gärna det här inlägget om det är något speciellt du önskar att jag ska undersöka när jag åker iväg.

marconfort-atlantic-gardens-bungalows-lanzarote_240920101422479050
Bild tagen från: http://www.asiarooms.com

Jag har redan tagit några beslut i hur jag ska tackla kosten. Jag har bland annat bestämt mig för att köpa med mig ett paket bregott och några små paket skivad ost och lägga i en kylväska med kylklamp i det incheckade bagaget. Detta efter tips från en LCHF:are på instagram. När vi väl är framme ska jag kika efter alla sorters fett i matvaruhandeln för att kunna komplettera det som fattas i All inclusive-utbudet. Jag tänker absolut inte vika från min kost under resan. Tråkigt tycker kanske någon, väldigt vettigt tycker jag. Jag vill må bra under min resa och inte dåligt av sockerchocker och kolhydratsbomber. Wish me luck 🙂

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Sara tycker, Sara undrar, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

