Hjärnans vilda dag

Genom tågets ruta svävar jag fram bland åkrar, ängar och gamla röda hus. Jag känner smaken av gårdshusets kaffe från min orangea termos och lyssnar till en ung mors sagoberättelse till sitt barn och duggregnets mjuka smekningar mot fönstret. Vägen hem tar mig strax över två timmar. Vägen hem. Hem till lägenhetslivet utan trädgård, utan djur, utan naturen. Ingen bondgård, ingen hängmattevagga i trädet, ingen fyrhjuling, inga nakenbad om natten och ingen gårdsvind som blåser genom håret med dofter av liv.

Det låter som att jag inte längtar hem. Det låter som att jag har en önskan om ett annat liv. Det är inte sant. Jag saknar min Robin, min Fia och mitt Gånghester. Det handlar om att jag insett och känt så mycket under min resa. Känslor som kommit ur aktiviteter erbjudna av naturen! Känslan kajakpaddling på spegelblanka sjöar, vinden i håret då vi besökt kossorna på de gröna ängarna och plasket från mörtens lek i vattenbrynet ger.

Hjärnans aktivitet är vildare än någonsin. Det finns något som fattas mig. Jag måste tackla och slåss mot det här och hitta min egen lösning. Nu vet jag, pusselbitarna för min hälsa finns där ute, antagligen närmre än jag tror!

20130730-133429.jpg

20130730-134123.jpg

20130730-134255.jpg

20130730-134502.jpg

20130730-134537.jpg

20130730-134635.jpg

20130730-134810.jpg

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Bilder på mig, Friluftsliv, Må bra, Sara tycker, Sara undrar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

