Recept: Tortillabröd, hallonsylt, yoghurtröra och kokosmüsli.

Oj så jag har spelat idag. Nu har jag kommit en bra bit och känner mig nöjd. Egentligen skulle jag ju vart iväg för en timme sedan för att klippa mig men frisören ringde och bokade om min tid så det blir klippning på onsdag istället. Nu har jag betalat räkningar och städat toaletten och ska nu ge mig på golven i lägenheten. Efter det förtjänar jag nog lite mellis så jag orkar med skivsstångspasset vid fem.

Till frukost åt jag något underbart som jag bara måste dela med mig av. Ska testa göra samma variant imorgon fast utan mejerier.

20130304-135830.jpgMen vad ÄR det där, kanske ni undrar? Jo, det ska jag tala om.

Yoghurtröra:
1-2 dl turkisk yoghurt
1 msk krämig kokosmjölk
1 msk grädde med karamellfärg

Müsli:
50 gram smält smör
2 dl kokosflingor
(Blanda, smöra ut på ett bakplåtspapper, in i ugnen på 200 grader tills det fått färg)

Sylt:
Hallon
Lite sötning
(Värm, mixa, blanda)

Tortillabröd (3 st):
2 dl mjölk
2 ägg
50 g riven ost
2 msk fiberhusk
1,5 dl pofiber
1 tsk bakpulver
2 krm salt
olja

Sätt ugnen på 200 g.
Värm mjölken så den blir ljummen. Vispa ihop ägg, riven ost och mjölk. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Blanda ihop allt till en deg och låt svälla i 10 minuter. Ta en stor klump och lägg på bakplåtspapper som du penslat med olja. Lägg plastfolie ovanpå och kavla sedan ut till en 3 mm platta.  Ta av foliet och pensla med olja och baka av i 10 minuter. Ta ut tortillan när den börjar bli brun på kanterna. Låt svalna under bakduk sedan och fyll med favorittillbehören!

(Receptet kommer direkt från 56 kilos blogg, tack Åse!)

I rullen hade jag smör, onsalakorv och ost! Mums!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i LCHF, Må bra, Tips och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

