Recept: Kokospannkakor med kokosgrädde och kokoschips (LCHF)

På tal om kokos.. Titta vilken fantastisk frukost jag just gjorde till mig. Den här ligger på samma nivå som ägg och bacon. Ett plus är att det går sjukt snabbt också! Ännu en gång är det Cecilias förtjänst att jag smakat. Hon är SÅ bra på mejerifria och goda recept. Något som jag verkligen bönar efter just nu 😉 Om jag inte varit så noga med ketosen så hade jag tagit lite hallon till. Nästa gång kanske?

20130208-115905.jpg

 

Självklart ska ni få receptet. Ni kan ju inte missa det här!

Ingredienser
2 ägg
1, 5 msk kokosmjöl
0,5 msk fiberhusk
Vaniljpulver
Salt

Tillbehör & stekning:
Ca 1 msk kokosfett/kokosolja (gärna kung markattas)
Ett paket kall kokosgrädde
Lite kokoschips
Några hallon

Gör såhär:
1. Vispa äggen och blanda i kokosmjöl, fiberhusk, vaniljpulver och salt. Smaka av.
2. Klicka i en stor tesked kokosfett i en stekpanna och lägg i en dutt smet. Ju snabbare du gör det här efter att ha blandat smeten desto bättre då den tjocknar.
3. Platta ut smeten så gott det går i pannan. Räkna med mindre pannkakor!
4. Vispa kokosgrädde du haft i kylen tidigare med vaniljpulver. Lägg överflödig grädde i en burk och spara i kylen till senare tillfälle.
5. Servera pannkakorna med din vaniljkokosgrädde, kokoschips och lite hallon om du så vill.

Tips: Det går även att göra dessa pannkakor som ”snabbsmörgåsar” om du vill slippa baka. Bre på lite smör och lägg på några skivor skinka. Mums!

Om saraforsberg

LCHF, träning, friluftsliv och starka åsikter. Den dagen jag inte säger vad jag tycker längre har något gått sjukt fel!
Det här inlägget postades i Recept och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

